Media

Cum arată de fapt social media românească: un portret în cifre

Autor: Sabina  Raileanu
Publicatie: www.money.ro
Data aparitiei: 30.09.2010

România accelerează shiftul către online în materie de interacțiune, socializare și schimb de inormații. Aceasta e concluzia unei analize realizate de eResearch pe principalele platforme de social media utilizate în România.

Activitatea de blogging în România

Blgosfera românească numără cu aproximație 58.900 de bloguri şi lunar, acestea înregistrează 240.000 posturi și 180.000 comentarii. În jur de 3,56% dintre bloguri se înscriu în categoria heavy bloggers, cu mai mult de 5 postări săptămânale, în timp ce în categoria blogurilor active – cu minimum o intervenţie săptămânal, se înscriu 9.315 bloguri – 15,82% din totalul blogurilor realizate în România.

Media ultimelor 3 luni arată că în România se scriu în medie 44.404 de articole pe săptămână, care înregistrează aproximativ 34.365 comentarii şi 3,470 de trackback-uri.

Facebook

Numărul total al utilizatorilor români de Facebook cu vârste cuprinse între 13-64 de ani, în septembrie 2010, este de 1.681.240, reprezentând 7,4% din totalul populației României.

Aproape 70% dintre utilizatorii români de Facebook sunt persoane tinere cu vârsta între 16-30 de ani, 34% dintre userii români ai acestei reţele sociale având vârste cuprinse între 20-25 de ani.

45,8% dintre utilizatori sunt bărbați și 54,2% femei.

De remarcat este faptul ca utilizatorii de vârstă adultă îşi sporesc prezenta in Facebook. Astfel, în septembrie 2010, utilizatorii cu vârsta de 42 de ani deţineau o pondere egală cu cea a utilizatorilor cu vârsta de 13 ani. Cu toate acestea rata de creştere a utilizatorilor cu vârste adulte este mai mică decât cea a tinerilor.

Tinerii cu vârsta de 20 de ani au cea mai buna reprezentare pe Facebook : 104.480 useri, reprezentând 30,17% din totalul populației din România cu această vârstă.

Twitter

38.907 de utilizatori români sunt astăzi înregistrați pe Twitter, platforma de microblogging înregistrând astfel în România o creștere de 14% față de luna august. Utilizatorii români postează zilnic peste 32.500 de tweet-uri (în 24 de ore).

Analiza eResearch semnalează o rată însemnată de creştere a companiilor și brandurilor care se alătura comunităţii, potenţialul de marketing şi publicitate al platformei începând astfel să fie valorificat din ce în ce mai bine şi pe piaţa din România.

Twitter este folosit şi apreciat în continuare însă, în majoritate de către heavy internet consumers. Motivaţia de a urmări (follow) un utilizator de twitter are la bază urmatoarele criterii, în ordinea importantei acordate : userii dau follow unui alt utilizator pentru că îl cunosc personal (1), pentru că îi citesc blogul (2), pentru că lucrează în acelaşi domeniu (3) sau pentru că este o personalitate în online sau în offline (4).

Schimbarea recentă si semnificativă de desgin şi adăugarea unor noi opţiuni (integrarea unor servicii online externe sau noi opţiuni de advertising) punctează un moment care poate genera o nouă creştere a interesului faţă de Twitter în perioada care urmeaza.  

Hi5

Reţeaua socială a înregistrat în luna septembrie 1,83 miliarde de afişări, 48,87 milioane de vizite şi 3.964.356 de vizitatori unici. Se remarcă însă o scădere cu 19,8% faţă de luna trecută a interesului utilizatorilor faţă de această reţea, în ce priveşte acesările conturilor personale şi interacţiunea.

Trilulilu

Portalul clujean de user-generated content, trilulilu.ro, a depăşit pragul de trei milioane de utilizatori unici în luna martie a acestui an. Trilulilu.ro este în acest moment cel mai accesat site de către utilizatorii din România, înregistrând în acest moment 2,59 milioane de vizitatori unici, 8,26 milioane de vizite şi 68,07 milioane de afişări.

Reţeaua a câştigat audienţă însemnată prin cele doua iniţiative de publishing şi viral marketing din această vară -show-ul “Cook’n’Rolla” şi lansarea clipului “Ca$$a Loco – La mall” – şi menţine atenţia utilizatorilor prin lansarea unui serial online user-made.

TPU

Specificitatea reţelei TPU.ro, populată mai ales de adolescenţi şi tineri (66% dintre utilizatori au până în 22 ani), este dată de faptul ca utilizatorii îşi oferă reciproc soluţii la problemele cu care se confruntă, împărtăşind cunoştinţele şi experienţa proprie. Într-un top 5 în lista subiectelor de discuţie se numără adolescenţi, conversaţii, sănătate, dragoste şi sex, timp liber.

Utilizatorii TPU.ro, în număr de peste 82.490, au generat aproape 326.400 de întrebări şi 2,17 milioane de răspunsuri. Timpul mediu de răspuns pentru o întrebare este de circa 16 minute iar platforma a înregistrat o rată impresionantă de 99% din totalul întrebărilor care şi-au găsit cel puţin un răspuns. TotiPentruUnu.ro a numărat în luna aceasta 1,15 milioane de vizitatori unici şi 2,18 milioane de vizite.

Articol apărut în www.money.ro.