Media

Financial Times: „Clujul şi-a făcut un renume pe piaţa IT”

Autor: Radu Neag
Publicatie: www.adevarul.ro
Data aparitiei: 01.08.2010

Ediţia online a prestigioasei publicaţii britanice a publicat un reportaj deosebit despre Cluj-Napoca. Materialul, lung de doar şase minute, arată potenţialul oraşului de a se impune pe piaţa de IT din România. Pe de altă parte, corespondentul FT a observat gradul ridicat de dezvoltare al municipiului.

Cluj-Napoca a devenit un hub în ce priveşte piaţa de IT şi software din România, sunt de părere specialiştii în business de la publicaţia britanică Financial Times. Chris Bryant, corespondentul FT pentru Europa Centrală şi de Est, a realizat un reportaj, în urmă cu două săptămâni, în oraşul de pe Someş.

„Odată ce intri în unul din satele din Trasilvania e ca şi când ai păşi înapoi în timp. Munca e grea şi viaţa e izolată. Dar în Cluj-Napoca, capitala istorică a Transilvaniei, multe s-au schimbat după comunism. Al treilea oraş ca mărime al României, Clujul e o metropolă studenţească vibrantă. Universitatea de aici, cea mai mare din ţară, <<a crescut>> numeroşi studenţi talentaţi care lucrează acum în cadrul unor mari companii, care au ales să-şi deschidă sedii la Cluj. Oraşul şi-a făcut un renume pe piaţa IT şi software”, îşi începe Bryant reportajul.

Trilulilu, vedeta Financial Times

Cel mai vizitat site din România, Trilulilu.ro, fondat de clujeanul Sergiu Biriş, de 27 de ani, a devenit „vedeta” reportajului. Încercând să descrie mediul antreprenorial prezent în ţara noastră, corespondentul FT a discutat cu Marcel Borodi, fondatorul firmei Brinel IT Solutions. „În IT, cu o minte deschisă şi un laptop poţi face într-adevăr ceva, faţă de alte domenii”, spune Borodi. „Un asemenea antreprenor este Sergiu Biriş, un tânăr de 27 de ani, un designer web care a fondat Trilulilu, alternativa românească a site-ului de video sharing Youtube. Trilulilu are trei milioane de vizitatori săptămânal”, a continuat reporterul.

La rândul său, Sergiu Biriş, protagonistul reportajului video, a afirmat că municipiul Cluj-Napoca are un mare potenţial în a porni noi afaceri, în special în mediul online. „Afacerea noastră a fost o surpriză pentru Bucureşti, deoarece site-ul nostru a devenit cel mai vizitat din România”, a spus acesta.

Contactat de Adevărul de Seară, managerul clujean crede că reportajul FT va avea un impact pozitiv pe plan internaţional, arătând potenţialul oraşului nostru. Biriş a fost contactat de un asistent al echipei FT, după care reporterul, împreună cu echipa sa, s-au deplasat la sediul Trilulilu din Cluj-Napoca, pentru a filma. „Au fost foarte profesionişti faţă de ceea ce se face la noi şi la fel este şi reportajul. Nu ştiu cât au filmat în Cluj, dar la noi totul s-a întâmplat într-o singură zi”, ne-a spus antreprenorul.

Clujul, „o poveste de succes”

Reporterul Chris Bryant nu a vorbit doar despre mediul IT clujean, ci şi despre modul în care s-a dezvoltat oraşul de-a lungul anilor. „Cluj-Napoca s-a bucurat de numeroşi investitori, printre care Nokia şi Emerson, care şi-au construit fabrici aici. Odată cu acest lucru a crescut şi dezvoltarea şi construirea de locuinţe. În 2008, Clujul a devenit o poveste de succes, însă odată cu criza şi în urma împrumutului de la FMI, se anunţă o perioadă grea datorită măsurilor de austeritate impuse de Guvern”, a punctat acesta.

„Într-o ţară recunoscută pentru drumurile şi căile ferate degradate, Clujul conduce în ceea ce priveşte construcţia în domeniul transporturilor, cum este şi prima porţiune din Autostrada Transilvania, care va permite companiilor străine să exploateze noi oportunităţi. Nivelul de trai în Transilvania poate fi scăzut acum, dar povestea de succes a Clujului pune regiunea pe drumul cel bun”, a încheiat corespondentul povestea despre oraşul nostru.

Articol aparut in www.adevarul.ro.