Media

Interviu cu un Crocodil de Marketing

Autor: Adriana Borotici
Publicatie: www.mad3.ro
Data aparitiei: 28 iunie 2010

Calin Biris este crocodilul de marketing de la Trilulilu si un membru activ al IAA YP Cluj. A fost Team leader si Project leader la AIESEC. Este o persoana activa in mediul online, iar offline il puteti vedea atat la intalnirile de business cat si la cele de “socializare”.

MADE: Ce mai face nou Trilulilu in 2010?

Calin Biris: Trilulilu face ceva nou in fiecare luna, daramite in fiecare an :) De aceea scriem tot ce e important pe blogul nostrum oficial www.crocodilu.ro si avem in plus o pagina de media media.trilulilu. Acolo gasiti toate evenimentele care tin de Trilulilu, de comunitatea noastra, toate proiecte/colaborarile noastre si comunicatele de presa pe care le emitem.

Am inceput anul in forta cu o petrecere aniversara tematica, intitulata 3 Ani de Poveste, am ajuns la o intelegere amiabila cu AIMR (Asociatia Industriei Muzicale in Romania), am introdus noi functionalitati de socializare pentru trilulisti, am inceput sa producem continut video propriu (ex: Cook’n Rolla) si tocmai am lansat 2 concursuri pentru creativi atat pe parte de filmare cat si pe parte de actorie. Mai mult, in luna septembrie serialul Viata in 3 va aduce cu sine niste surprize interesante.

MADE: Cum este piata din Cluj/Transilvania fata de cea din Bucuresti din punctul vostru de vedere?

Calin Biris: Bugetele de publicitate care conteaza cu adevarat sunt administrate in Bucuresti de catre jucatorii importanti din advertising. Piata clujeana/transilvaneana de publicitate online se rezuma la bugete investite in publicitate pe motoarele de cautare, mici websiteuri de prezentare, etc.

MADE: Ce ofera Trilulilu special pentru userii/clientii din Cluj?

Calin Biris: Clientilor nostri B2B clujeni le putem oferi publicitate targetata la nivel local sau la nivel regional, fie ca vorbim de reclama in video, bannere sau proiecte speciale. Daca vorbim strict de utilizatorii site-ului care ne acceseaza din Cluj, acestia au parte de aceleasi servicii ca ceilalti utilizatori, nu facem discriminarii. Putem oferi insa bonusuri pentru anumite proiecte, aviz amatorilor ;)

MADE: Se pot face campanii targetate pentru Cluj?

Calin Biris: Dupa cum am mentionat anterior, putem oferi campanii publicitare targetate in functie de preferintele clientului. A se citi deci: “ Da, da si da!”.

MADE: Ati trecut la “emisiuni online” pe Trilulilu de ce aceasta orientare?

Calin Biris: Am realizat ca exista o oportunitate pentru acest tip de divertisment. Internetul castiga tot mai mult teren in detrimentul Tv-ului, radio-ului sau al altui canal de promovare. In special tinerii sunt cei care isi petrec o mare parte din timpul lor online, iar productia acestor emisiuni vine in intampinarea nevoilor acestui public in ceea ce priveste divertismentul de calitate.

MADE: Cum merge “emisiunea” Cook’n Rolla?

Calin Biris: Emisiunea Cook’n Rolla a inceput sa isi creeze propriul public adunand saptamanal aproximativ 9-10.000 de vizualizari. Utilizatorii sunt curiosi, intreaba despre retete, discuta pe baza lor, vin cu sugestii, interactiunea este una foarte buna.

MADE: Ce poti sa ne povestesti de serialul Viata in 3 pe care o sa-l lansati in sept?

Calin Biris: Viata in 3, cel mai tare serial online din România, va fi lansat în luna septembrie de către Romtelecom împreună cu Trilulilu. Serialul va fi difuzat săptămânal, exclusiv online pe Trilulilu, în episoade de câteva minute. Va prezenta întâmplări din viaţa unor tineri obişnuiţi, două fete şi un băiat, punând accent pe autenticitatea experienţelor trăite de aceştia.

MADE: Ce serviciu de publicitate este cel mai solicitat (bannere, reclama pre-roll, post-roll, etc) si care este cel mai eficient?

Calin Biris: Cel mai solicitat serviciu de publicitate este reclama de tip display, respective bannerele. Contrar asteptarilor multora, o campanie de bannere poate sa obtina rezultate bune care nu se masoara obligatoriu in rata de click (CTR). Cel mai eficient tip de reclama este cel de tip pre-roll insa depinde de tipul campaniei, de idea creativa din spatele acesteia si de cat bine este aceasta targetata.

MADE: Desfasurati multe concursuri pe Trilulilu? Care a fost concursul care a avut cel mai mare succes?

Calin Biris: In medie avem unul sau doua concursuri mari pe semestru. Cel mai mare numar de inscrieri la un concurs a fost la cel organizat impreuna cu Adventure Camps (companie clujeana) in care ofeream ca premiu 3 locuri intr-o tabara pentru copii.

MADE: Sergiu Biris tine multe prezentari, participa la multe evenimente, va orientati si spre piata de evenimente de business?

Calin Biris: Daca este vorba de a participa la evenimente, intradevar participam si sustinem mediul de business. Daca e vorba sa organizam evenimente business, pot spune ca nu vom face acest lucru curand.

MADE: Cati membri sunt in echipa Trilulilu acum?

Calin Biris: In acest moment suntem 16 persoane care ne ocupam de Trilulilu, fiecare avand rolul sau, de crocodil :) Avem un Crocodil Sef, un Crocodil Project Manager, Crocodilu’ Designer, eu, Crocodilu’ de Marketing, etc. Si ca sa vedeti ca nu facem discriminari, avem chiar si doua Crocodile: una de PR si una de Publicitate:)

MADE: Care sunt planurile de dezvoltare pe termen scurt si lung?

Calin Biris: In primul rand dorim sa ramanem websiteul numarul 1 de divertisment din Romania. O sa sutinem in continuare proiectele exclusive de video online si tot ce tine de partea de UGC video/audio/imagini.

MADE: Va uram mult succes si asteptam cu nerabdare serialul Viata in 3 :)

Articol aparut in www.mad3.ro.