Media

Magazinele online domina topurile celor mai vizitate site-uri de IT&C

Autor: Cristina Negraru
Publicaţie: www.wall-street.ro
Data apariţiei: 14.09.2009

Site-urile magazinelor online de electronice sunt printre cele mai numeroase in topurile realizate in industria IT&C de cele mai utilizate instrumente de masurare a traficului pe internet: SATI, Trafic.ro si Google Ad Planner.

Forumul Softpedia.com se afla pe primul loc in topul pe luna iulie ce unifica datele asupra domeniilor calculatoare/internet si comert electronic oferite de Trafic.ro cat  si in cel ce imbina cifrele Google Ad Planner pe domeniul computere, electronice si telecomunicatii.

De fapt, Softpedia.com este in top trei si in clasmentul general, acesta aflandu-se pe locul al doilea dupa site-ul de partajare video Trilulilu.ro, conform datelor SATI si Trafic.ro si pe locul al treilea conform Google Ad Planner, aplicatia motorului de cautare american pozitionand pe primele doua locuri Yahoo si reteaua sociala Hi 5.

Chiar daca topurile SATI si Trafic.ro sunt destul de diferite de cel al Google Ad Planner, in toate acestea, magazinele online au o prezenta importanta.

De exemplu, pe locul patru atat in topul Google, cat si in Trafic.ro se afla portalul Shopmania, dezvoltat de Asesoft Net, compania care face parte din grupul Asesoft, controlat de omul de afaceri ploiestean Sebastian Ghita.

In acest an, Asesoft Distribution, compania de distributie IT&C a grupului Asesoft a cumparat 51% dintre actiunile eMag, magazin online care se afla pe locul al cincilea in topul Google Ad Planner si care este totodata retailerul IT&C cu cele mai mari vanzari in 2008.

De asemenea, intre primele clasate in topul care reuneste datele din domeniile IT&C si comert online oferote de SATI se afla si site-urile Vodafone si Orange, primii doi operatori telecom pe piata locala.

Conform SATI, in luna iulie, site-ul Orange.ro a avut cu aproximativ 96.000 de vizitatori unici mai multi decat cel al Vodafone, iar numarul de afisari a fost de peste doua ori mai mare.

Unul dintre motivele importante ale acestei cresteri a fost lansarea la sfarsitul lunii iulie a modelulul iPhone 3GS si relansarea magazinului online a Orange in luna iunie cu aproximativ 200.000 de euro.

De alftel, magazinul online al Orange a inregistrat in iunie si iulie vanzari de 12 ori mai mari decat in aceleasi luni ale anului trecut, potrivit datelor companiei.

„Intre SATI, Trafic.ro si Google Ad Planner este o diferenta majora de metodologie. Practic doar primele doua au o metodologie transparenta, prin care in primul rand SATI, si apoi Trafic.ro, ofera date de monitorizare permanenta, si se bazeaza pe inserarea unor coduri pe site-uri de catre publisheri, iar Google Ad Planner nu face decat sa afiseze niste estimari.Totodata, SATI este intrumentul recunoscut in Romania de industriile de internet si de publicitate, Trafic.ro este un instrument recunoscut pe jumatate, folosit de cei care nu isi permit sa intre in studiul SATI, iar Google Ad Planner este mai mult o jucarie, si nu un instrument de planificare profesionista”, a declarat, pentru Wall Street, Ionut Oprea, director executiv al International Advertising Bureau Romania (IAB), asociatia jucatorilor din domeniul publicitatii online.

„SATI si Google Ad Planner sunt lucruri diferite,in timp ce primul este serviciul unei asociatii care masoara traficul unor site-uri, aplicatia Google ofera date aproximative si poate fi folosita de oricine”, a explicat Calin Rotarus, managing director al agentiei ARBO Interactive si membru al consiliului director al BRAT (Biroul Roman de Audit al Tirajului), asociatia care a lansat anul trecut SATI.

Nu doar magazinele online sunt printre site-urile comune in topurile Trafic.ro si SATI, ci si site-ul de jocuri computergames.ro sau cele de download chip.eu si chip.ro.

„Faptul ca site-urile de download se afla intre primele zece este oglinda volumului pirateriei din Romania”, a explicat Clement Nicolaescu, director de marketing ARBO Interactive. El a adaugat ca printre avantajele Google Ad Planner fata de Trafic.ro si SATI este faptul ca serviciul oferit de motorul de cautare american poate estima numarul vizitatorilor reali atinsi.

Articol apărut în www.wall-street.ro.