Media

Neogen are 1 mil. euro pentru achizitii, dar n-are ce cumpara

Autor: Alina Munteanu
Publicaţie: www.financiarul.com
Data apariţiei: 26.02.2009

Calin Fusu: Ne focusam pe social networking, recrutare si publicitate

Ce incercam noi este sa nu ne extindem la fel de mult ca in anii anteriori. Cred ca nu este un an in care sa lansam proiecte noi. Este un an al consolidarii mai mult, si atunci achizitii vom face pe cele trei zone pe care suntem prezenti: social networking, recrutare si publicitate”, a declarat Calin Fusu. Acesta a explicat ca exista oportunitati de achizitie in internetul romanesc, insa pe directiile pe care se concentreaza Neogen exista doar trei site-uri care ar merita sa fie cumparate. „Au inceput sa vina businessuri on-line relativ maricele si sa spuna ca vor sa vanda, dar acestea nu sunt pe directia strategica a Neogen. In Romania n-am pus ochii pe nimic, din pacate nu sunt prea multe proiecte. Exista trei site-uri mari, eJobs, Trilulilu si probabil inca unul caruia nu o sa ii spun numele care se muleaza pe planurile noastre”, spune Calin Fusu, CEO si actionar majoritar al Neogen.

Stagnare in Romania si crestere pe pietele externe

Fusu a declarat ca desi in Romania afacerile Neogen vor stagna, cresterile vor veni anul acesta din proiectele nemonetizate pe care compania le dezvolta pe alte piete. „Avem un target de patru milioane de euro pentru cifra de afaceri din 2009.  Ne bazam pe faptul ca avem o prezenta semnificativa in alte tari decat in Romania, pentru ca cifra asta este pentru tot grupul. Sunt prezente nemonetizate, avem site-uri cu trafic foarte mare  in Bulgaria, Moldova cu un potential foarte mare, dar nu am fost focalizati. Prin dezvoltarea unei echipe de vanzari in Bulgaria, de exemplu, speram ca vom incepe sa vindem ceva, sa crestem incasarile. Chiar daca businessul din Romania va stagna, vom incepe sa facem niste bani in alte tari”, a explicat seful Neogen. Compania vizeaza, pentru Bulgaria, de exemplu, incasari de jumatate de milion de euro. Anul trecut, compania lui Fusu a avut incasari de trei milioane de euro. Oficialul vede insa un potential de crestere a pietei de publicitate on-line, ca rezultat al transferului publicitatii dinspre mediile traditionale spre internet. „Cresterea pe acest domeniu vine datorita faptului ca audienta se muta on-line, iar advertiserii isi muta in consecinta bugetele in on-line. In general, piata de publicitate va scadea fara indoiala. Dar datorita acestui transfer dinspre mediul traditional spre on-line,on-line-ul va avea de castigat”, a explicat Fusu. Acesta estimeaza o crestere a publicitatii on-line de aproximativ 20% in 2009 fata de 2008, cand piata a fost estimata la aproximativ 15 milioane de euro. In ceea ce priveste segmentul de recrutare on-line, Calin Fusu spune ca ponderea acestuia in businessul Neogen va scadea. „Nu stiu daca va creste prea mult piata de recrutare on-line, dar piata de publicitate va creste cu siguranta, in cazul Neogen acest segment va creste si mai mult datorita faptului ca noi n-am fost foarte focalizati pe vanzare”, a spus Fusu. Acesta a precizat ca, pe site-ul de joburi Best Jobs, numarul anunturilor s-a pastrat la un nivel similar cu cel de la inceputul anului 2008, respectiv aproape 8.000.

Compania are 120 de angajati si administreaza 15 site-uri in Romania, Bulgaria si Serbia.

Articol apărut în www.financiarul.com.