Media

Trilulilu.ro a inceput sa vanda pe cont propriu o parte din publicitatea proprie

Autor: Alex Goaga
Publicaţie: www.dailybusiness.ro
Data apariţiei: 14.01.2009

Portalul autohton de continut video Trilulilu.ro a inceput de anul acesta sa internalizeze partial vanzarile de publicitate, continuand insa sa colaboreze pe acest segment si cu regia Boom.

“In premiera pentru noi, de la inceputul anului am inceput sa internalizam o parte din vanzarile de publicitate. Daca pana acum am lucrat in regim de exclusivitate cu regia de vanzari Boom, de anul acesta avem si oamenii nostri de vanzari. Bineinteles asta nu exclude continuarea colaborarii cu Boom sau oricare alte regii. Ne vom axa insa tot mai mult pe partea de video advertising care este un segment in crestere, mai ales din perspectiva faptului ca aici avem un inventory (numar de videoclipuri – n.r.) foarte mare, care ar fi o pierdere sa ramana nefolosit”, a declarat Sergiu Biris, directorul proiectului.

Seful Trilulilu.ro a spus ca in prezent doi angajati se ocupa de vanzari – unul in Bucuresti si unul in Cluj, “in special de proiecte de advertising speciale, mai deosebite”.

“Internalizarea vanzarilor este ceva normal, nu trebuie sa depinzi, ca firma ce activeaza in online, exclusiv de activitatea unei agentii. Consider ca acesta este un trend pe care-l vor urma multe proiecte online in viitorul apropiat”, a adaugat Biris.

2009, an de consolidare pentru Trilulilu.ro

“Am avut parte de o crestere sustinuta in ultimul timp, fapt care pe termen mediu poate avea un impact negativ asupra platformei tehnice sau calitatii serviciilor oferite. E un lucru pe care dorim sa il evitam pe cat posibil, asa ca ne vom concentra foarte mult pe optimizarea utilizarii resurselor existente”, a spus seful celui mai mare portal de continut video din Romania, comparat cu un “YouTube autohton”.
Sergiu Biris a subliniat ca vor exista si cateva parteneriate intre portalul video si realizatori de continut profesional sau TV. Investitiile cele mai mari in 2009 se vor duce catre partea tehnica.

“In ceea ce priveste traficul, ne consideram multumiti, avand in vedere ca in luna decembrie am fost site-ul cu cel mai mare trafic din Romania, conform SATI. Pentru 2009 vom urmari sa ramanem intre cele mai importante 3 site-uri romanesti. Acest lucru va fi o confirmare a faptului ca facem ceea ce trebuie”, a spus Sergiu Biris.

In luna decembrie, portalul a atras un numar de peste 7 milioane de vizite, SATI monitorizand aproape 70 de milioane de afisari.

In ceea ce priveste segmentul de online din Romania, in general, seful Trilulilu.ro considera ca “toata lumea este intr-un fel de ‘stand-by general’”.

“Contextul economic va afecta tot online-ul romanesc, insa cred ca acest lucru se va datora in mare parte ‘isteriei’ care s-a instaurat si nu neaparat ‘crizei’ in sine. Toata lumea e intr-un fel de stand-by general si parca spera ca nu cumva sa fie nevoiti sa ia vreo decizie. Acesta e un lucru care nu ajuta pe nimeni cu nimic. Pentru noi criza inseamna ca vom fi nevoiti sa gasim metode prin care sa generam venituri din mai multe surse pentru a iesi cu bine din ‘batalie’. Sunt insa optimist si sper ca online-ul sa dovedeasca faptul ca poti creste si pe timp de criza. Se va pune foarte mult accent pe eficienta, in detrimentul cantitatii. Vazand lucrurile din perspectiva asta, are si criza partile ei bune”, a incheiat Sergiu Biris.

Actionar majoritar in cadrul Trilulilu.ro este investitorul francez Alexis Bonte, care a mai investit si in eRepublik.com, un alt proiect romanesc. Sergiu Biris este fondator si coactionar, avand functia de director general.

Articol apărut în www.dailybusiness.ro.